bicara sufi...

Khamis, 23 Disember 2010

Hilang sementara dalam kesamaran waktu..


24 Disember 2010..

rasanya dah lama tak jenguk blog ini.. seminggu.

atau mungkin lebih sedikit..



Alhamdulillah, dalam masa yang samar itu,

Allah masih beri aku peluang untuk menghirup udara.

masih diberi peluang untuk berjalan di atas muka bumiNya.

Masih diberi kekuatan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai khalifahnya..




Dalam waktu yang samar ini,

Allah telah menduga aku dengan kesakitan,

kemalangan...

dilanggar lori,

tapi masih ALLAh beri aku umur yang panjang....

alhamdulillah..

Ujian ini memang menguji fizikal aku,

sakit, pedih, menahan segala rasa dari mengalir keluar....

sesekali terasa ujian ini berat, dan hampir mengalirkan mata..

tapi aku tau ujian ini masih terlalu ringan

jika dibandingkan dengan orang lain...




dalam waktu yang samar ini juga,

aku turut diuji dengan ujian perasaan..

berat, lebih pedih dari cubaan biasa...

dan ujian ini memang membuatkan aku rasa lelah,

lemah, lemas ....

ibarat bernafas dalam jiwa hamba...




Ya Allah,

Sesungguhnya aku cuma manusia biasa,

tak terlepas dari pelbagai cubaan dan dugaan...

sesungguhnya Kaulah Maha Pengampun...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan