bicara sufi...

Isnin, 1 November 2010

Diari hidup..


dengan nama ALLAH ,tuhan maha pengasih pengasih lagi maha penyayang..
alhamdulillah,allah masih memberi aku kekuatan utk meneruskan kehidupan. Hari ini, 1 November 2010, 22 zulkaedah 1431, allah masih beri peluang.

Pagi tadi seprerti di penghujung musim sejuk. Ya, seperti di penghujung musim sejuk. Sonata. Matahari redup, dengan hujan yang turun, suhu pun jatuh. Rasanya dalam 25 darjah celcius. Tapi aku tak boleh nak bermain hujan sepertimana main salji diluar negara. Kenapa? sebab hujan, aku ini cepat demam. Ditambah pula dalam keadaan bekerja, kalau tak kerja mungkin saja aku main . Main sampai demam.

Petang, sekitar pukul 5 dan 6, cuaca seperti musim luruh. Autumn. Angin sepoi-sepoi bahasa. Daun pula berguguran. sehelai demi sehelai ditiup angin. Dan angin terus bergemersik, menyanyikan lagu yang mendamaikan jiwa. YA Allah, tenangnya hati ini. Walau aku telah banyak melakukan maksiat, tapi kau masih kirimkan kedamaian di hati ini. Adakah ini tandanya rahmatMu tak pernah putus?

Malam INI? Wallahua'alam,mungkinkah rembulan bersinar, atau dilindungi awan yang gelap? siapa tahu, kerana kita tiada kuasa meramal masa depan, hanya sekadar lintasan masa depan menggerakkan aku utk melangkah.

Sesungguhnya Allah maha Mengetahui..=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan